Jeśli cenisz sobie kontakt z ludźmi, powinieneś mocno zastanowić się nad prowadzeniem biznesu w handlu. Budowanie pełnych zaufania relacji z zespołem pracowników oraz tworzenie przyjaznej atmosfery dla klientów składają się na wyjątkowy charakter sklepów, do których po prostu chce się wracać. Jeśli do takich naturalnych predyspozycji, dużej motywacji i przedsiębiorczej postawy dołożysz działanie w ramach sprawdzonego modelu biznesowego w formie franczyzy, przepis na sukces zdaje się być murowany.

 

 

Każdy przedsiębiorca musi zarządzać różnymi obszarami swojej działalności. Jednym z kluczowych jest zarządzanie kadrą. Zaufani pracownicy to skarb – tym bardziej w branży handlowej, w której mają oni bezpośredni kontakt z klientem, a co za tym idzie, stanowią wizytówkę sklepu. Posiadając naturalne predyspozycje do budowania dobrych relacji z zespołem i właściwego kierowania ich pracą, możemy być pewni, że przełoży się to bezpośrednio na sukces naszego przedsięwzięcia. Jednocześnie także samemu trzeba dawać przykład, jak należy postępować z klientami, by pragnęli oni wracać do nas wracać. Z pewnością docenią oni uśmiech na twarzy czy porządek na sali sprzedaży. Niewątpliwie, szczególnie na starcie, pomocny jest także rozpoznawalny szyld, który dobrze znany jest konsumentom i który zachęci ich do zrobienia zakupów. Jak jednak wypracować taką pozycję dopiero rozpoczynając własny biznes? Z odpowiedzią przychodzi franczyza.

Franczyza opiera się na współpracy pomiędzy siecią franczyzową a samodzielnym przedsiębiorcą, który prowadzi swój biznes pod szyldem sieci na podstawie umowy franczyzowej i przestrzegając zawartych w niej warunków. Ten model biznesowy cieszy się w Polsce dużym zainteresowaniem, szczególnie w branży spożywczej. Nic dziwnego – to stabilna gałąź rynku, która wyjątkowo dobrze radzi sobie z negatywnymi skutkami pandemii. Między innymi z tego powodu na rynku stale wzrasta liczba sklepów prowadzonych w ramach franczyzy. Żabka, największa sieć sklepów convenience w Polsce, liczy już 7000 placówek i ponad 5600 przedsiębiorców, którzy je prowadzą, a zainteresowanych współpracą wciąż przybywa.

Dołączający do sieci franczyzobiorcy przechodzą etap szkoleń i rekrutacji, w czasie których dowiadują się wszystkich szczegółów na temat współpracy. By poprowadzić własną Żabkę muszą oni wnieść wkład własny w wysokości 5 tys. zł, który pokrywa m.in. koszt zakupu kasy fiskalnej oraz koncesji. W zamian sieć zapewnia wszystkim nowym przedsiębiorcom przychód w wysokości 16 tys. zł miesięcznie przez pierwszy rok prowadzenia działalności oraz w pełni wyposażony i zatowarowany sklep pod znanym szyldem. Jednocześnie od kandydatów nie jest wymagane wcześniejsze doświadczenie w handlu czy kierunkowe wykształcenie – Żabka docenia ich naturalne predyspozycje i umiejętności, a pozostałą wiedzę przekazuje im podczas szkoleń wprowadzających, w tym z obsługi klienta, które pozwalają tego, co niezbędne w prowadzeniu własnej placówki. W trakcie współpracy franczyzobiorcy mają możliwość stałego podnoszenia swoich kompetencji w ramach kursów na dedykowanej platformie e-learningowej.

– Łatwiej zarządzać mi moim zespołem, ponieważ sama przeszłam taką drogę z kasjerki do szefowej, byłam w tym miejscu, w którym są oni. Oczywiście, ja odpowiadam za moją placówkę, muszę znać klientów, ich oczekiwania, jestem wizytówką mojej Żabki. Ale bez mojego zespołu ten sklep by nie istniał – cieszę się, że mogę być dla nich autentycznym przykładem, jak należy wykonywać swoją pracę, że kiedy trzeba, zakasuję rękawy i staję za kasą czy układam produkty na półkach – podkreśla Żaneta Kisiel, franczyobiorczyni z Lublina.

Sieć gwarantuje wszystkim przedsiębiorcom do niej należącym sprawdzony know-how, pełne zaplecze marketingowe i dostęp do nowoczesnych narzędzi ułatwiających zarządzanie biznesem, jak aplikacja mobilna Cyberstore, która pozwala zdalnie zarządzać procesami w sklepie. Kierowanie placówką pod rozpoznawalnym przez 95 proc. Polaków szyldem to na pewno także duże ułatwienie dla początkujących franczyzobiorców. W przypadku jakichkolwiek trudności mogą oni skorzystać ze wsparcia m.in. poprzez dedykowane im Centrum Wsparcia Franczyzobiorców oraz stałą pomoc ze strony partnera ds. sprzedaży. Wśród zagadnień, za które w pełni odpowiedzialny jest przedsiębiorca, są kwestie pracownicze – do ułożenia tych relacji z pewnością przydadzą się naturalne predyspozycje.

Jeśli chcesz sprawdzić się w działalności w handlu, dowiedz się więcej na www.franczyza.zabka.pl

Kontakt

Masz jakiekolwiek pytanie wyślij wiadomość.

Wysyłanie

 Copyright © Be Art 2015. All Right Reserved. Developed by Karol Sz.

 

Polityka Prywatności

 

Narzędzia ochrony prywatności

 
   
lub

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

lub     

Nie pamiętasz hasła ?

lub

Create Account