Badania potwierdzają: pizza to fenomen nad Wisłą. Mody kulinarne się zmieniają, nawyki żywieniowe Polaków mocno ewoluują, a specjał z Włoch konsekwentnie króluje. Sięgają po niego młodzi i starsi, koneserzy i amatorzy szybkiego posiłku, goście restauracji i klienci zamawiający do domu… Sekret nieprzerwanej popularności pizzy najlepiej wyjaśnią doświadczenia Da Grasso – sieci, która od 25 lat dostarcza pizzę polskim konsumentom. Bo pizza dziś, a pizza ćwierć wieku temu to jednak… zupełnie co innego.

 

 

Instytut Badań Pollster potwierdza: włoski smakołyk jada prawie każdy Polak (96% badanych), a co trzeci z nas wybiera ją przynajmniej raz w miesiącu. Wśród ulubionych składników niezmiennie dominuje ser (77% odpowiedzi), chętnie jemy również pieczarki (46%), a prawie co drugi z nas oczekuje dodatku w postaci sosu pomidorowego.[1] Popularność pizzy potwierdzają także wyniki najnowszego badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Da Grasso*. Jego autorzy poszukiwali odpowiedzi na pytanie: dlaczego Polacy tak bardzo kochają pizzę?

Fenomen pizzy

Pizza na stołach Polaków jest powszechnym daniem od dawna. Na przestrzeni lat stała się także bardziej uniwersalnym daniem. Zmiana stylu życia i preferencji żywieniowych sprawiły, że pizza jest jednocześnie szybkim i tanim posiłkiem, ale też sposobem zaspokojenia bardziej wyszukanych potrzeb smakowych. W latach 90. danie to, zarówno serwowane w lokalach, jak i dostawie, było w oczach polskiego konsumenta czymś nieco luksusowym, związanym ze świętowaniem ważnych okazji. Nowością z Zachodu. Obecnie jest elementem codzienności, bardzo popularnym wyborem. Ale w tym przypadku popularnym nie znaczy pospolitym – i tu tkwi jeden z głównych powodów sukcesu pizzy.

– Pizza w wyjątkowym stopniu wpisuje się w potrzeby emocjonalne różnego rodzaju konsumentów. Może być jedzona w biegu, ale także towarzyszy Polakom podczas pierwszej randki lub spotkania w biurze. Dlatego odpowiada także tym, którzy poszukują różnorodności, nowych wrażeń, oryginalnych smaków – mówi Magdalena Piróg, Prezes Zarządu Da Grasso.

Pizzerie sieciowe na topie

Przez ostatnie dziesięciolecia znacznie wzrosła liczba lokali serwujących pizzę, także w dostawie, która stała się standardem na rynku. Da Grasso, które jest największą siecią pizzerii w Polsce, posiada już 190 lokali w całym kraju. Badania pokazują, że brand ten konsekwentnie budzi pozytywne wspomnienia sprzed lat, zachęca pewnym, sprawdzonym, powtarzalnym produktem oraz różnorodnością. Wyznacza mocny standard – a to kolejna rzecz, dzięki której pizza w Polsce zachowuje swą niesłabnącą popularność. Znajduje to potwierdzenie m.in. w badaniach Deloitte: aż 39% respondentów wybierało duże marki, gdyż uważało, że ich produkty są lepszej jakości[2].

Utrzymanie przez wszystkie lata najwyższej jakości naszych wyrobów spowodowało, że polscy miłośnicy pizzy mają gwarancję dobrego smaku. Liczy się dla nich możliwość wyboru ulubionych, znanych smaków, doceniają też dostępność restauracji. W większym mieście, np. w galerii handlowej, bez problemu znajdą naszą pizzerię, z pewną i sprawdzoną ofertą. Innymi słowy: dzięki Da Grasso konsumenci, którzy zakochali się w pizzy, mogli poczuć, że jest to miłość z wzajemnością – dodaje Magdalena Piróg.

Polacy chcą jeść sprawdzone dania

Niewątpliwie poczucie pewności smaku i powtarzalności pomagają w ugruntowaniu nawyków kulinarnych. Na znaczeniu zyskały one, tym bardziej że w perspektywie lat konsumenci coraz częściej zamawiają pizzę z dowozem. To wynika zarówno z rozwoju tego segmentu, jak i ze zmian w stylu życia respondentów uczestniczących w badaniu. Z tego rozwiązania korzysta dziś już 40% amatorów pizzy[3]. Problemem pozostaje bezpieczeństwo w restauracjach. Obecna, postcovidowa sytuacja wytworzyła w konsumentach obawy: nadal jedynie 41% z nas czuje się bezpiecznie w restauracji[4].

– Na kryzysy mamy jedną, podstawową receptę – działamy, robimy swoje, cierpliwie czekamy i jesteśmy konsekwentni. Naszym atutem jest to, że działamy w grupie. Utrzymanie stabilności w tak trudnym momencie to zasługa całej sieci i wszystkich, którzy z nią są związani. – podsumowuje Magdalena Piróg.

I w tym kontekście szczególnie ważny dla dalszej popularności pizzy w Polsce jest fakt, że – m.in. dzięki pewnym standardom pizzerii takich jak Da Grasso – konsumpcja pizzy w domu zawsze budzi pozytywne skojarzenia.

[1] Pollster.pl, Instytut Badań Pollster, Badania pizzy

[2] Deloitte.com, Ponad 60 proc. Polaków, którzy decydują się płacić więcej za udogodnienia, kieruje się potrzebą ochrony zdrowia

[3] Pollster.pl, Instytut Badań Pollster, Badania pizzy

[4] Deloitte.com, Ponad 60 proc. Polaków, którzy decydują się płacić więcej za udogodnienia, kieruje się potrzebą ochrony zdrowia

Kontakt

Masz jakiekolwiek pytanie wyślij wiadomość.

Wysyłanie

 Copyright © Be Art 2015. All Right Reserved. Developed by Karol Sz.

 

Polityka Prywatności

 

Narzędzia ochrony prywatności

 
   
lub

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

lub     

Nie pamiętasz hasła ?

lub

Create Account