Stylistka, która tylko „przykleja rzęsy” czy stylistka, która wykonuje aplikacje indywidualnie prowadząc klientkę, analizuje wiele parametrów, monitoruje rezultaty i wprowadza odpowiednie zmiany? Poszukując salonu oraz odpowiedniej stylistki musimy odpowiedzieć sobie na pytanie czego oczekujemy. W branży stylizacji rzęs możemy rozróżnić (w dużym uproszczeniu) dwa typy klientek. Pierwszą grupę stanowią kobiety, często bardzo młode, choć nie jest to oczywiście regułą, poszukujące szybkiej usługi, nie mające większych oczekiwań poza poprawnie wykonanym zabiegiem. Druga grupa to kobiety, dla których stylizacja rzęs jest już swego rodzaju upiększającym rytuałem. Te kobiety prócz techniki zabiegu przywiązują bardzo dużą wagę do wszystkich innych szczegółów wpływających na ich samopoczucie,  a także długofalowe rezultaty i wygodę noszenie aplikacji.

 

 

Kim jest moja klientka?

Sposób pracy i prowadzenia salonu każdej stylistki determinuje to jakie klientki korzystają z jej usług. Jeżeli zależy nam, by naszymi klientkami były kobiety, dla których liczą się efekty na bardzo wysokim poziomie to powinnyśmy pomyśleć o usystematyzowaniu swoich działań. Wynika to z tego, iż stylizacja rzęs zazwyczaj nie jest jednorazowym zabiegiem, ale najczęściej polega na regularnym co kilkutygodniowym uzupełnianiu.

Podczas szkoleń kursantki często pytają mnie jakie ceny powinny ustalić w swoich salonach, czy zmienić aktualny cennik. Oczekują, że jako instruktor podpowiem konkretne kwoty za usługę stylizacji rzęs w wyniku oceny poziomu ich umiejętności podczas kursu. Zawsze odpowiadam, że to wyjątkowo trudne pytanie i bardzo indywidualna kwestia, gdyż przede wszystkim, nie zależy wyłącznie od technicznego zaawansowania stylistki. Co zatem wpływa na ceny wykonywanych przez nas usług, co zwiększa ich wartość?

Co wpływa na wartość usługi?

Oczywistym jest, iż klientki dużo chętniej zapłacą więcej za aplikację rzęs wykonaną jak najlepiej technicznie. Warto zatem szkolić się w tym zakresie i dbać o nieustające udoskonalanie warsztatu. Czy zatem cena zabiegu jest odzwierciedleniem wyłącznie poprawności wykonania stylizacji?

Skupiając się na technice, prócz prawidłowo wykonanej aplikacji, ważnymi elementami wpływającymi na wartość naszej usługi jest trwałość aplikacji oraz sposób jej wykonywania. Mam tu na myśli m.in. delikatne posługiwanie się pęsetami, niewyczuwalną dla klientki separację, używanie taśm i płatków niesprawiających bólu podczas odklejania. Wielokrotnie słyszałam od kobiet, że mimo pięknie zrobionych rzęs powodem, który skłonił je do zmiany salonu było bolesne ściąganie odrostów czy plaster pod oczami powodujący ból i podrażnienie skóry.

Musimy mieć świadomość, że każdy element wpływający na poprawę komfortu naszej klientki i jej dobre samopoczucie podczas zabiegu będzie podnosił wartość naszej usługi, co przełoży się oczywiście na wysokość jej ceny. Chcąc utrzymać na odpowiednim poziomie ceny usług, musimy nieustannie dbać o te szczegóły, szukać coraz lepszych rozwiązań i ułatwień dla naszych pań.

Prócz techniki wykonania zabiegu, ogromny wpływ na cenę naszej usługi stanowi szeroko pojęta obsługa. W tym kontekście bardzo ważne jest tzw. indywidualne prowadzenie klientki. W oparciu o ankiety przedzabiegowe, dokładne zapisywanie szczegółów przebiegu każdej wizyty i analizę wykonanych aplikacji, jako stylistki jesteśmy w stanie jeszcze lepiej dopasować stylizację lub wprowadzić odpowiednie zmiany.

Indywidualne prowadzenie klientki

Dużą troską powinnyśmy objąć klientki, które goszczą w naszym salonie po raz pierwszy, dbając o ich komfort psychiczny. Konsultacja oparta na dokładnym wytłumaczeniu przebiegu zabiegu, drobiazgowa analiza oczekiwań i preferencji klientki, indywidualne dopasowanie stylizacji oraz skrupulatne notowanie zastosowanych metod sprawiają, że klientka czuje się w naszych rękach dużo pewniej. Świadomość tego, że w pełni kontrolujemy rezultaty poprzednich aplikacji, pomaga nowej klientce zaufać nam podczas kolejnych wizyt. Monitorowanie użytych wcześniej rzęs, skrętów, modelowań w połączeniu z odczuciami klientki daje nam dodatkowo możliwość stworzenia idealnie dopasowanej do niej stylizacji. Dlatego tak istotne są dwukierunkowe konsultacje, nie tylko przed pierwszym zabiegiem, lecz także podczas kolejnych uzupełnień.

Tak naprawdę każdy element oferowanej przez nas usługi, każdy punkt kontaktu z naszym salonem będzie wpływał, pozytywnie bądź negatywnie, na wartość naszej usługi. Musimy pamiętać, że na jej cenę, prócz wymienionych wcześniej elementów, przyczynia się nawet to, w jaki sposób komunikujemy się z naszymi paniami. Czy wysyłamy przypominające o wizycie powiadomienia, czy może same wciąż przekładamy wizyty lub się spóźniamy? Czy kontaktujemy się z nową klientką z pytaniem o jej odczucia po pierwszej wizycie? Czy dbamy o szczegóły poprawiające komfort podczas zabiegu? Czy wprowadzamy miłe akcenty takie jak pamięć o urodzinach naszych klientek i drobne upominki z tej okazji?

Stylizacja rzęs to nie tylko ich przyklejanie. To szereg działań, które sprawiają, że nasze klientki czują się piękne. Te co kilkutygodniowe wizyty to czas tylko dla nich. Dajmy im tego czego oczekują: jakość, ciepłą atmosferę, poczucie bezpieczeństwa, profesjonalizm.

Paulina Olszewska

https://www.paulaarte.com/

Kontakt

Masz jakiekolwiek pytanie wyślij wiadomość.

Wysyłanie

 Copyright © Be Art 2015. All Right Reserved. Developed by Karol Sz.

 

Polityka Prywatności

 

Narzędzia ochrony prywatności

 
   
lub

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

lub     

Nie pamiętasz hasła ?

lub

Create Account