Nie jest odkryciem, że mężczyźni i kobiety różnią się od siebie. Powiedzenie „mężczyźni są z Marsa a kobiety z Wenus” funkcjonuje w społeczeństwie od dawien dawna i dotyczy nie tylko fizyczności i cech wyglądu zewnętrznego, ale przede wszystkim różnic w postrzeganiu, rozumowaniu i interpretacji – różnic psychologicznych. Czy w obliczu badań kobiety to faktycznie słaba płeć? A może jednak bycie kobietą może okazać się Twoją super mocą w biznesie? Sprawdź, co myślą o tym Grzegorz Kordek – ekspert w dziedzinie psychologii płci i autor projektu „Szczęśliwa bez powodu” oraz założycielka Akademii Kobiet – Monika Lichota.

 

Poeci, pisarze i… naukowcy! Od pokoleń przyglądają się różnicom pomiędzy przedstawicielami obu płci i zastanawiają nad ich przyczynami. Kwestie społeczne, czy może predyspozycje biologiczne? Nad tematem różnic płci pochylili się naukowcy z Narodowej Akademii Nauk w Stanach Zjednoczonych badając blisko tysiąc kobiet i mężczyzn. W obserwacjach, szczególny nacisk został położony na mapę połączeń nerwowych, odzwierciedlającą słabe i mocne strony obu płci.

Co mówi nauka?

W mózgach kobiet występuje większa liczba połączeń nerwowych pomiędzy prawą i lewą półkulą, a przy tym mózg kobiety jest mniejszy o 8-12%, ale czy to świadczy o tym, że jest ona głupsza od mężczyzny? Otóż nie, wręcz przeciwnie. Okazuje się, że dzięki swoim właściwościom, mózg kobiety pracuje znacznie efektywniej niż męski, bo zużywa dużo mniej energii. Podział pracy między lewą a prawą półkulą mózgu u kobiet jest znacznie mniejszy i obydwie uczestniczą w czynnościach werbalnych i niewerbalnych. Grzegorz Kordek, ekspert w dziedzinie psychologii płci obrazuje to zjawisko w następujący sposób: gdybyśmy podczas wykonywania pracy przyjrzeli się mózgom mężczyzny i kobiety to zauważylibyśmy pewną różnicę. W mózgu mężczyzny zobaczylibyśmy, że świeci się jedno pole, jedne obszar jest „aktywny”. W mózgu kobiety natomiast zobaczylibyśmy świecące przeróżne pola, niekoniecznie ze sobą powiązane. Dzięki temu kobiety cechują się między innymi większą pomysłowością i wielozadaniowością, ale zdarza się, że przysparza im to trudności z koncentracją.

Co nam to daje?

Dzięki takim właściwościom mózgu kobiety mają zdecydowanie bardziej rozwinięte zdolności interpersonalne oraz inteligencję emocjonalną, łatwiej zdobywają nowe znajomości i utrzymują relacje. Biologia zafundowała im też lepszą pamięć i zdolność do gromadzenia informacji o bodźcach zmysłowych oraz docieranie do ich źródeł i wspomnień z nim związanych. Kobiety, w porównaniu do mężczyzn, mają też większą zdolność do analizowania różnego rodzaju wydarzeń społecznych.

– Kobiety od dawien dawna były odpowiedzialne za budowanie relacji i mężczyźni nigdy nie będą w stanie dorównać im w tej kwestii. Dochodzi tu również obecność „siódmego zmysłu”, albo tak zwanej intuicji, które pomagają im odczytywać emocje i przekaz niezwerbalizowany. Jest to niewątpliwie cecha, która pomaga kobietom w biznesie – dodaje Grzegorz Kordek.

Czy to już super moc?

Współczesny świat wymagający jak najlepszego przekazu komunikacyjnego oraz wysoko rozwiniętych umiejętności interpersonalnych stawia przed kobietami ogromną szansę. Okazuje się, że mocne strony podyktowane budową mózgu kobiecego mogą urosnąć do miana super mocy, która staje się kluczem do osiągania sukcesu. Dzięki takim cechom jak bardzo silny dar przekonywania, zdolności komunikacyjne, a co za tym idzie skuteczny networking oraz budowanie trwałych relacji na polu biznesowym i prywatnym oraz doskonała pamięć i umiejętność analizowania wydarzeń i motywacji społecznych kobiety są bezkonkurencyjne w pewnych dziedzinach zawodowych.

– Kobiety mają w sobie niesamowitą siłę i energię! Spotykając się z nimi na konferencjach Akademii Kobiet nie tylko dzielę się swoimi doświadczeniami, ale też czerpię od nich tę super moc! Czyż łączenie ze sobą kilku ról życiowych nie graniczy z umiejętnością klonowania się, albo intuicja kobieca nie jest bliska przewidywaniu przyszłości? Te kobiety, bogate w swoje moce są gotowe by zwojować świat i wierzę, że im się to uda! – mówi Monika Lichota, założycielka i właścicielka marki Akademia Kobiet. Inicjatywy, która zrzesza, inspiruje i motywuje aktywne kobiety do działania i dalszego rozwoju.

Ale co dalej…?

Czy Superman, gdyby nie pokazał swoich zdolności, zasłynąłby jako Superman? Otóż nie! Kluczem do samorealizacji jest uświadomienie sobie posiadanych super mocy oraz umiejętne wykorzystanie ich z pożytkiem dla siebie i innych!

– Przez lata starałem się zrozumieć kobiety, a dla mężczyzny nie jest to łatwe zadanie, i to, co mi się uwidacznia to fakt, że kobiety są wyjątkowe, wielozadaniowe, potrafią więcej niż im się wydaje, ale mają jedną ogromną wadę – nie doceniają siebie – mówi ekspert w dziedzinie psychologii płci Grzegorz Kordek.

Kobieta ma wybitny umysł i znacznie większą moc i potencjał niż mężczyzna, ale dopiero w momencie, gdy to dostrzeże i zrozumie jest w stanie tę siłę wykorzystać i realizować swoje plany i cele biznesowe i prywatne.

Zdaniem eksperta występuje u kobiet pewna zależność – kiedy stawiają pierwsze kroki w biznesie odsuwają swoją kobiecość, wrażliwość i stają się męską wersją siebie. Uważają, że pozwalając sobie na swoją kobiecość – nie poradzą sobie.

– Najważniejsze jest zachowanie równowagi – dodaje Grzegorz Kordek

– Nic nie dzieje się samo, jeśli oczekujemy jakiejś zmiany musimy podjąć konkretne działania w tym kierunku. Bez względu na to, w jakiej sferze ta zmiana ma nastąpić, warto zacząć od siebie. Druga kluczowa kwestia to odpowiednie nastawienie! – podsumowuje Monika Lichota.

Mocne strony, nawet jeśli mają podłoże w uwarunkowaniach biologicznych, bez zaangażowania swojej „właścicielki” nie przekształcą się w inicjatywę, czy dobrze prosperujący biznes.

Kontakt

Masz jakiekolwiek pytanie wyślij wiadomość.

Wysyłanie

 Copyright © Be Art 2015. All Right Reserved. Developed by Karol Sz.

Polityka Prywatności

Narzędzia ochrony prywatności

   
lub

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

lub     

Nie pamiętasz hasła ?

lub

Create Account