Internet zapewnia swoim użytkownikom ogromne możliwości rozwoju, choćby w zakresie budowania własnej marki. Niestety, to narzędzie wykorzystują też cyberprzestępcy. Phishing, ransomware, kradzież tożsamości… Trudno zliczyć wszystkie formy zagrożenia, na które możemy natknąć się w przestrzeni internetowej każdego dnia. Wśród nich szczególną uwagę warto także zwrócić na hejt i tzw. fake newsy.
Tych wszystkich zagadnień dotyczyła wczorajsza konferencja zorganizowana przez Ilonę Adamską w ramach kampanii społecznej NIE HEJTUJĘ-MOTYWUJĘ pod hasłem „Cyberzagrożenia i hejt w sieci”.
Projekt kierowany był do przedsiębiorców, którzy chcą się bronić przed nieuczciwą konkurencją, biznesmenów działających w branży e-commerce, chcących zabezpieczyć się przed ryzykiem utraty danych klientów, użytkowników mediów społecznościowych narażonych na hejt a także studentów, którzy również zjawili się w Pałacu Staszica, gdzie odbywało się wydarzenie.
Uczestnicy konferencji wysłuchali 4 debaty pogrupowane w następujące tematy:
- Cyberbezpieczeństwo jako kluczowy element walki z hejtem. Jak uchronić siebie i innych online?
- Budowanie bezpiecznej przestrzeni online. Wskazówki i najlepsze praktyki dla moderatorów i administratorów platform społecznościowych.
- Jak firmy radzą sobie z cyberzagrożeniem? Metody wykrywania i reagowania na zagrożenie. Od teorii do praktyki.
- Fake newsy. Jak przeciwdziałać dezinformacji w sieci?
Gwarancją wysokiego poziomu merytorycznego przedsięwzięcia byli zaproszeni przez prezeskę Europejskiego Klubu Kobiet Biznesu eksperci.
W gronie panelistów pojawili się: Emilia Zakrzewska, Damian Rokicki, Milena Sinacka, Marcin Mielziuk, Jan Linke, dr Monika Mularska-Kucharek, Natalia Olszewska-Rokicka, Katarzyna Miller, Iwona Prószyńska, Anna Rywczyńska, Marta Witkowska, Andrzej Grabowski, Karol Szczesny, dr Wojciech Szymański, dr Bartek Machnik, Łukasz Kulicki, Agata Jankowska i Anna Krakowska.
Wśród pytań, jakie pojawiły się na scenie, znalazły się takie zagadnienia jak:
Podczas wydarzenia odbyła się premiera kalendarza na rok 2024 promującego Kampanię „Nie hejtuję – motywuję”. Na scenie pojawiło się wielu uczestników sesji.
– Po ogromnym sukcesie poprzedniej edycji, z dumą prezentowaliśmy wczoraj drugie wydanie kalendarza, które powstało przy wsparciu ludzi biznesu, zjednoczonych w walce z hejtem i promowaniu pozytywnych wartości. Ten unikatowy kalendarz nie tylko obrazuje naszą determinację w walce z negatywnymi treściami online, lecz także jest wyrazem siły, jedności i współpracy. Wspólnie możemy zmienić świat na lepsze. Hasło przewodnie kalendarza brzmi: „Motywuj-uskrzydlaj”. – mówi Ilona Adamska, inicjatorka akcji, pomysłodawczyni kampanii.
W sesji udział wzięli: Katarzyna Kędzierska-Stępień, Alina Roszczyńska, Małgorzata Wasilewska-Mańkowska, Dorota Zakrzewska, Mirosława Kowalkowska, Magdalena Kantor, Ewa Suchocka, Regina Burdaś, Kornelia Olkucka, Edyta Kwiatkowska, adw. Izabela Jasińska, Patrycja Maślankiewicz, Anna Stępień Kraska, Monika Blezień-Ruszaj, Łukasz Karmowski i Sylwester Jędra.
O makijaże zadbały: Klaudia Gajewska, Iza Mokrzecka, Oliwia Gryko, Edyta Przemielewska, Dorota Lange, Paulina Grudzień, Martyna Rudkowska.
Włosy: Kateryna Korolova
Autorką zdjęcia jest Anna Maria Zagórska.
Kalendarz będzie można nabyć od poniedziałku na stronie www.ikmag.pl/sklep.
Patronat honorowy nad konferencją objęła Konfederacja Lewiatan oraz Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa (NASK) – Państwowy Instytut Badawczy.
fot. Rafał Gronecki
Latest posts by Ilona Adamska (see all)
- Ponad 70 proc. budynków w Polsce wymaga gruntownej modernizacji. 1 mln zł trafi na granty na innowacje w tym obszarze - 28 kwietnia 2024
- Mleko owsiane – dobry wybór w codziennym menu całej rodziny - 27 kwietnia 2024
- W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym - 26 kwietnia 2024